fbpx

FRUIT LOGISTICA: A világ legnagyobb zöldség-gyümölcs kiállítása testközelből

FRUIT LOGISTICA: A világ legnagyobb zöldség-gyümölcs kiállítása testközelből

Idén februárban immáron 28. alkalommal rendezték meg a világ legnagyobb zöldség-gyümölcs kiállítását Berlinben. A kiállítás méreteit tekintve mára már az egyik leghíresebb mezőgazdasági kiállítást, a szintén berlini Grüne Woche-t is túlszárnyalja és a friss zöldség-gyümölcs ágazat vezető üzleti platformjává vált. Ez pedig kiemelt jelentőségű, hiszen az európai zöldség- és gyümölcs piac évről-évre erőteljesen növekszik. A teljes európai fogyasztás 2030-ra várhatóan eléri a 800 milliárd eurót.

Be kell valljuk, már pusztán a kiállítás monumentalitása is igen nagy hatással volt ránk. Különösen, mivel mi a veterán Fruit Logistica látogató, hivatalos magyar küldöttséget kísérve első ízben jutottunk el ilyen rangos nemzetközi kiállítása.  Ennek okáért vissza kell forgatnunk az idő kerekét egészen tavaly novemberig. Ekkor történt ugyanis, hogy ötfős kis csapatunk, a Corvinus Agribusiness Diákszervezet színeiben induló AgroMater ezüstérmes helyezést ért el hazánk legnagyobb egyetemi agrárversenyén, az Agrovirtuson. Ez azonban koránt sem volt könnyű feladat, hiszen az agrárterületen tanuló egyetemistáknak szóló versenyen 20 nemzet és 100 csapat vett részt. A helyezésünkért járó jutalom, melyet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara ajánlott fel egy utazás volt Berlinbe, ahol a megtekinthettük a Fruit Logistica kiállítást. Így történt tehát, hogy abban a megtiszteltetésben részesültünk, hogy mi képviselhettük Berlinben a Corvinus Agribusiness Diákszervezetet és a magyar fiatalokat.

Így érkeztünk meg tehát a Fruit Logisticara, amelyen az idei évben 90 országból, 3200 kiállító vett részt és szűk egy hét alatt több mint 78.000 látogatót vonzott. A rendezvény léptékeit az is jól mutatja, hogy 137.504 m2 területen terült el, szép kihívást állítva azok elé, akik szerettek volna minden ország standjához ellátogatni.  Ezek mellett az adatok mellett nehéz elképzelni, de a kiállítás 1993-as indulásakor még csupán 110 kiállító volt és alig több mint ezren látogattak ki rá. Az ekkor még a Grüne Woche keretében megrendezett kiállítás mára már „felülmúlta mesterét” és kiállítók számában lekörözte a nagytestvért.

A rendezvény friss zöldség- és gyümölcs ágazatok termékeit és a hozzájuk tartozó gyártási, logisztikai eszközöket mutatja be. Tehát a kiállítás standjain a világ minden tájáról származó jól ismert, egzotikus, vagy éppen korábban még sosem látott friss zöldségeket, gyümölcsöket, gombákat, olajos magvakat, sőt még virágokat is láthatunk.

Természetesen a kiállító országok népes sorából Magyarország sem maradhatott ki, hiszen az Agrármarketing Centrum közösségi standján 187 négyzetméteren, 18 kiállító mutatta be termékeit. A magyar kiállítók között számos TÉSZ (termelői értékesítő szervezet) szerepelt, akik ágazati vagy földrajzi alapon szerveződve tárták termékeiket a külföldi üzletfelek elé. Emellett olyan innovatív kiállítók is képviselték hazánkat mint például a Gremon Systems, akik felhő alapú digitális megoldásokat kínálnak kertészetek számára, vagy éppen a Tungsram, akik az indoor farming területén kínálnak LED lámpákon alapuló okos termesztési megoldásokat a gazdálkodóknak.

Mindent összevetve jövőbeli agrárszakemberként úgy gondoljuk, hogy a kiállítás nagyban szélesítette szakmai látókörünket és minden percét élveztük. így mindenképpen szeretnénk köszönetet mondani ezért a hatalmas élményért az Agrovirtus verseny szervezőinek, a jutalomutat felajánló és lebonyolító NAK-nak és a FruitVeb Szakmaiközi Szerveztnek, valamint Dr. Mártonffy Bélának, aki a kinttartózkodásunk során vett minket a szárnyai alá!

Németh Szabolcs, Borda Áron

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük